Bienvenue visiteur, pour poster sur ce forum vous devez vous enregistrer.
Présentations Flux RSS Recherche
Pages : 1 2 ... 4 5 6 ... 19 20
[OCG] Collectors Pack 2018
YGOfan33
Membre
Messages : 773


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 14:06

Il y a que moi qui pense que Iron Draw va être complètement pété dans certains decks genre ABC?


2 monstres machines il y a rien de plus simple avec la verison utilisant gadget or / argent, et la restriction sert quasiment à rien dans ce cas là. Elle laisse même la possibilité de quand même invoqué Buster, c'est limite un +1 gratuit.


Ca fait bizarre de voir Litmus sortir maintenant, depuis le temps 😯


LucaBSwist
Membre
Messages : 512


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 14:46

Spoiler :



Citation de sayajin17 Le [16/04/2018] à 11:57


CP18-JP036 Chishousei Hayate (Hayate the Earth Star)

Level 5 EARTH Warrior Effect Monster

ATK 2100

DEF 0

You can only use this card name’s (2) effect once per turn.

(1) If only your opponent controls a monster, or if you control a LIGHT monster, you can Normal Summon this card without Tributing.

(2) If this card is Normal/Special Summoned: You can Special Summon 1 Level 5 LIGHT Warrior monster from your hand.

(3) Once per turn, when a Warrior monster you control is targeted for an attack: You can have this card lose 500 ATK, and if it does, negate that attack.


CP18-JP037 Tenshousei Tenma (Tenma the Sky Star)

Level 5 LIGHT Warrior Effect Monster

ATK 2100

DEF 1000

You can only use this card name’s (2) effect once per turn.

(1) If only your opponent controls a monster, or if you control an EARTH monster, you can Normal Summon this card without Tributing.

(2) If this card is Normal/Special Summoned: You can Special Summon 1 Level 5 EARTH Warrior monster from your hand.

(3) Once per turn, when a Warrior monster you control is targeted by an opponent’s card effect: You can have this card lose 500 ATK, and if it does, negate that activation, and if you do that, destroy it.


CP18-JP038 Tenyuusei Kaiki (Kaiki the Unity Star)

Level 5 LIGHT Warrior Effect Monster

ATK 1000

DEF 2100

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) If this card is Special Summoned: You can pay 500 LP; Fusion Summon 1 Warrior Fusion Monster from your Extra Deck, using monsters you control or have in your hand as Fusion Materials.

(2) During your opponent’s turn, if you control a Level 5 or higher Warrior monster whose ATK is different from its original ATK (Quick Effect): You can Special Summon this card from the GY.



CP18-JP039 Hashousei Idaten (Idaten the Conqueror Star)

Level 10 LIGHT Warrior Fusion Effect Monster

ATK 3000

DEF 2200

Materials: 2 Level 5 or higher Warrior monsters

You can only use this card name’s (1) effect once per turn.

(1) If this card is Fusion Summoned: You can add 1 Level 5 Warrior monster from your Deck to your hand.

(2) Once per turn: You can discard any number of cards; this card gains 200 ATK for each card discarded.

(3) Once per damage calculation, when this card battles an opponent’s monster whose Level is lower than or equal to this card’s Level: You can have that opponent’s monster’s ATK become 0 during this damage calculation.


CP18-JP040 Hadousei Shura (Shura the Combat Star)

Level 12 DARK Wariror Fusion Effect Monster

ATK 0

DEF 0

Materials: “Idaten the Conqueror Star” + 1 Level 5 or higher Warrior monster

(1) Once per turn, during the Battle Phase (Quick Effect): You can make the ATK of all face-up monsters your opponent controls become 0.

(2) Once per damage calculation, when monsters are battling: You can activate this effect; the ATK of each of those battling monsters become 200 x their Level during this damage calculation.

(3) If this Fusion Summoned card is destroyed by your opponent and sent to the GY: You can Special Summon 1 “Idaten the Conqueror Star” from your Extra Deck (this is treated as a Fusion Summon).




Étrangement j'ai un coup de cœur pour cet archétype (alors que dans l'anime j'en avais rien à faire xD), ok la fusion lv10 à 3 ans de retard mais le reste je trouve qu'on peut faire quelques combos sympa/fun coucou Isolde et Gosse Héros. A tester 🙂 juste dommage qu'ils ne invoquent pas spécialement, à la Cyber Dragon.


Citation de YGOfan33 Le [16/04/2018] à 14:06

Il y a que moi qui pense que Iron Draw va être complètement pété dans certains decks genre ABC?


Dans pas mal de deck ça a l'air fort. Crystron ou Train, ou n'importe quel deck qui joue full machines.


Neofrerot
Membre
Messages : 30115


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 15:52

Les cartes des tag force sortent. 7 ans après pour les timelord et plus de 10 pour litmus et compagnie. Purée! xD

Le timelord qui divise les LP par deux est là. So strong.


Kaltar
Membre
Messages : 1064


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 15:59

D'ailleurs on a jamais eu l'archetype fossile là


Avec le mec qui a un crocodile sur son dos


sayajin17
Membre
Messages : 2241


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 16:47

Exact. C'est Jim crocodile Cook.


Neofrerot
Membre
Messages : 30115


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 16:48

Oui James Crocodile Cook. Ce serait bien! Toujours trop trop trop tard… Mais ce serait bien pour le fun. M'enfin si on veut voir ce genre de cartes, autant regarder l'anime en VO o/


Nugoz
Membre
Messages : 621


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 17:39

Le Michion va aller direct *12 dans ma chaine burn <3


Nugoz
Membre
Messages : 621


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 18:00

Mon dieu la puissance de timelord !


Virsago
Membre
Messages : 1245


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 18:01

Sympa toute ces carte, c'est cool de voir du "rétro" mine de rien^^


Nugoz
Membre
Messages : 621


haut haut de page
[OCG] Collectors Pack 2018 posté le [16/04/2018] à 18:07

Citation de YGOfan33 Le [16/04/2018] à 14:06

Il y a que moi qui pense que Iron Draw va être complètement pété dans certains decks genre ABC?


2 monstres machines il y a rien de plus simple avec la verison utilisant gadget or / argent, et la restriction sert quasiment à rien dans ce cas là. Elle laisse même la possibilité de quand même invoqué Buster, c'est limite un +1 gratuit.


Ca fait bizarre de voir Litmus sortir maintenant, depuis le temps 😯


En plus c'est le reste de ce tour –'


Litmus Doom Swordsman a un rapport avec les timelord ?


Pages : 1 2 ... 4 5 6 ... 19 20