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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers
Fader08
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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [03/02/2019] à 18:07

On a déjà eu une carte de l'archétype qui permet de l'invoquer depuis le deck durant la main phase adverse ^^


malwabar
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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [03/02/2019] à 19:33

Cet archétype sera peut-être le meilleur des 3 du coup, vu le niveau des Evil Eye et perso je suis pas convaincu par les machines, j'ai l'impression que c'est du support pour le deck train (ce qui est cool).


Fader08
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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [03/02/2019] à 19:58

Tout dépend de plusieurs facteurs, on sait déjà que l'archétype se base sur des magiciens qui utilise des magies comme coût de leur effets ou alors tu utilise les magies d'elles-mêmes. Donc déjà il faut que les magies est un effet normal à leur activation et un autre lorsqu'elles sont utilisées comme coûts, du genre :


"Lorsque cette carte est activé : ajouter un monstre "Witchcraft" depuis votre deck à votre main. Si cette carte envoyé depuis la main au cimetière comme coût d'un effet de monstre "Witchcraft" : détruisez une carte sur le terrain."


Sinon ça ne sera pas rentable et le deck perdra du card advantage au fil de la partie.


malwabar
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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [03/02/2019] à 20:20

A mon avis l'archétype va beaucoup jouer avec le cimetière, mais difficile d'en savoir plus avec uniquement deux cartes révélées 🙂


Virsago
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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [03/02/2019] à 22:14

Fader08 => Ah oui, j'avais oublié xD


Effectivement, j'espère que les carte Magie de l'archétype auront un effet similaire au Danger! (1 activable normalement, et 1 lors de la défausse de la carte, ou au pire quand celle-ci est dans le cimetière)


malwabar
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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [12/02/2019] à 05:22



Outrigger Expand

Spell Continuous

(1) Machine Xyz Monsters you control cannot be targeted by an opponent’s card effect.

(2) Once per turn: You can target 1 “Infinite Ignition” Xyz Monster you control; Special Summon from your Extra Deck 1 Machine Xyz Monster that is 2 Ranks higher than that monster you control by using it as the Xyz Material. (This Special Summon is treated as an Xyz Summon, also transfer the materials to the Summoned monster.) You cannot Special Summon monsters, except EARTH Machine monsters, for the rest of the turn after you activated this effect.


La première magie de l'archétype machine révélée. On aura donc bien une synergie avec l'archétype Train vu qu'on peut utiliser le Rang 9 pour invoquer Super Cuirassé Canon Ferroviaire Juggernaut Liebe


Virsago
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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [12/02/2019] à 06:43

ça va en permettre des play cette carte^^


on a aussi du Witchcraft :



Witchcraft Poterie

Earth Spellcaster / Effect

LV2 0/2000

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) During the Main Phase (Quick Effect): You can Tribute this card, then discard 1 Spell; Special Summon 1 “Witchcraft” monster from your Deck, except “Witchcraft Poterie”.

(2) If you have no cards in your hand: You can banish this card from your GY, then target 1 “Witchcraft” card in your GY; add that card to your hand.


Très bon support : du tuto/spé + du recyclage.


Source : https://ygorganization.com/rhymeslikepoterie/


ChromDisaster
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Messages : 177


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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [12/02/2019] à 10:51

Une bonne partie de l'archétype est dévoilé :



The true depths of the Witchcraft strategy is revealed!


DBIC-JP015 Witchcraft Pittore

Level 3 WATER Spellcaster

ATK 1000

DEF 1500

You can only use each effect of this card’s name once per turn.

(1) During either Main Phase (Quick Effect): You can Tribute this card, then discard 1 Spell Card from your hand; Special Summon 1 “Witchcraft” monster from your Deck, except “Witchcraft Pitture”.

(2) You can banish this card from your GY; draw 1 card, then send 1 “Witchcraft” card from your hand to the GY, or, if you do not, banish your entire hand.


Note: This card’s name seems to be Italian, or at least based on, the Italian word for Painter.


DBIC-JP017 Witchcraft Edel

Level 5 LIGHT Spellcaster Effect Monster

ATK 2000

DEF 2400

You can only use each effect of this card’s name once per turn.

(1) (Quick Effect): You can discard 1 Spell Card; Special 1 “Witchcraft” monster from your hand, except “Witchcraft Edel”.

(2) You can Tribute this card, then target 1 Spellcaster monster in your GY, except “Witchcraft Edel”; Special Summon that monster.


Note: This card’s name seems to be German for “High Class”/”High Grade”/”Noble”


DBIC-JP018 Witchcraft Heine

Level 7 DARK Spellcaster Effect Monster

ATK 2400

DEF 1000

You can only use the 2nd effect of this card’s name once per turn.

(1) Other Spellcaster monsters you control cannot be targeted by your opponent’s effects.

(2) (Quick Effect): You can discard 1 Spell from your hand, then target 1 face-up card your opponent controls; destroy that card.


Note: This card’s name seems to be German for “Home”.


DBIC-JP020 Witchcraft Creation

Normal Spell Card

You can only use one effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

(1) Add 1 “Witchcraft” monster from your Deck to your hand.

(2) During your End Phase, if you control a “Witchcraft” monster while this card in the GY: You can add this card to your hand.


DBIC-JP021 Witchcraft Sabotage

Normal Spell Card

You can only use one effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

(1) Target 1 “Witchcraft” monster in your GY; Special Summon that monster.

(2) During your End Phase, if you control a “Witchcraft” monster while this card in the GY: You can add this card to your hand.


DBIC-JP022 Witchcraft Collaboration

Normal Spell Card

You can only use one effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

(1) Target 1 “Witchcraft” monster you control; during this turn, that monster can attack twice during each Battle Phase, also if that monster attacks, your opponent cannot activate Spells or Traps until the end of the Damage Step.

(2) During your End Phase, if you control a “Witchcraft” monster while this card in the GY: You can add this card to your hand.


DBIC-JP023 Witchcraft Draping

Quick-Play Spell Card

You can only use one effect of this card’s name per turn, and only once that turn.

(1) Target Spell/Traps your opponent controls, up to the number of “Witchcraft” monsters you control; return those card(s) to the hand.

(2) During your End Phase, if you control a “Witchcraft” monster while this card in the GY: You can add this card to your hand.


DBIC-JP024 Witchcraft Bystreet

Continuous Spell Card

You can use the 2nd or 3rd effect of this card’s name once per turn, and only one of them that turn.

(1) Each turn, the first time each of your “Witchcraft” monsters would be destroyed by battle or effects, they are not destroyed.

(2) If you would discard from the hand to activate the effect of a “Witchcraft” monster, you can send this card to the GY instead.

(3) During your End Phase, if you control a “Witchcraft” monster while this card in the GY: You can place this card in your Spell & Trap Zone face-up.


DBIC-JP024 Witchcraft Scroll

Continuous Spell Card

You can use the 2nd or 3rd effect of this card’s name once per turn, and only one of them that turn.

(1) Once per turn, when a Spellcaster monster you control destroys a monster by battle: You can draw 1 card.

(2) If you would discard from the hand to activate the effect of a “Witchcraft” monster, you can send this card to the GY instead.

(3) During your End Phase, if you control a “Witchcraft” monster while this card in the GY: You can place this card in your Spell & Trap Zone face-up.


DBIC-JP026 Witchcraft Masterpiece

Normal Trap Card

You can only use each effect of this card’s name once per turn.

(1) If you control a “Witchcraft” monster: Target 1 Spell in either GY; add 1 card with the same name as that card from your Deck to your hand.

(2) You can banish this card and any number of Spells from your GY; Special Summon from your Deck 1 “Witchcraft” monster with a Level equal to the number of Spells banished. This effect cannot be activated during the turn this card is sent to the GY.


Tu est,a été et sera toujours là.
Tu n’est, n’a été et ne sera jamais là.

P.S. : (ce ne sont pas des faute d’orthographe Tu est le créateur du monde)

DD law
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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [12/02/2019] à 11:24

Je suis grave hypé par ce deck, un truc de malade mental. C'est ce que Sky Stryker aurait dû avoir quand on voit la limitation de une fois par tour


Ne prends pas la vie trop au sérieux, toute façon, tu n’en sortiras pas vivant.

ChromDisaster
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[OCG] Deck Build Pack: Infinity Chasers posté le [12/02/2019] à 12:08

Surtout pour witchcraft creation et sabotage.

L'une tutot n'importe quel monstre et l'autre reborn.

Aussi les effet sont super court et générique comme certaine cartes du premier temps de yugioh.

Leur effet de revenir en main à la fin du tour s'active avant ou après la défausse de fin de tour? Le cas où l'effet s'active après est donc très avantageux car on peut garder de l'arsenal pour le tour suivant.


Tu est,a été et sera toujours là.
Tu n’est, n’a été et ne sera jamais là.

P.S. : (ce ne sont pas des faute d’orthographe Tu est le créateur du monde)

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