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[OCG] IGNITION ASSAULT
Kadoc
Membre
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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [15/09/2019] à 20:39

Mais du coup pourquoi la carte précise "durant votre main phase"?


Si Kadoc il surveille bien, il aura des p’tits cubes de fromage.

Tutiou
Modérateur
Messages : 9785


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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [15/09/2019] à 22:00

Je pense que non. Panthéisme des Monarques est une Spell Speed 1 et n'a pas mentionné "Durant votre Main Phase". A mon avis, cette phrase donne du Spell Speed 2 car, tant que la condition "être en Main Phase" est remplie, tu peux l'activer n'importe quand.


Le Duelliste original n’est pas celui qui n’imite personne, mais celui que personne ne peut imiter.

quasarmaster
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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [15/09/2019] à 23:16

euh, je crois pas. Les magies rapides F.A ont cette précision de "pendant votre main phase", et on ne peux pas les chainer à d'autres effets.


Ryokai
Modérateur
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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [15/09/2019] à 23:20

Après être allé vérifier comment tout ça fonctionne, il n'y a rien de particulièrement tordu mais mon message précédent mérite d'être un peu plus détaillé au risque de paraître faux sans ça !

Une Magie Jeu-Rapide est de vitesse 2, ça a priori c'est bon pour tout le monde mais encore faut-il bien comprendre ce que ça signifie. Ca veut simplement dire que l'effet qui est considéré comme étant de vitesse 2 du fait de la nature de la carte est celui qu'on doit appliquer lorsqu'on active ladite carte, par exemple l'effet (1) si on reste sur le cas de overquartzer.

En dehors de ça, tout autre effet de la carte qui s'active en dehors de l'activation de la carte elle-même (activer une carte VS activer un effet de carte) comme l'effet (2) de overquartzer n'a aucune raison d'être un effet rapide sous prétexte qu'il provient d'une Magie Jeu-Rapide. Dans ce cas, c'est le type de l'effet et non le type de carte qui détermine la vitesse de l'effet en question. Ici, aucune indication qu'il s'agit d'un effet rapide donc ce n'en est pas un (surtout qu'un effet quick-like pour une Magie, je ne suis même pas sûr que ça existe ?).


Kadoc
Membre
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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [16/09/2019] à 10:34

Je suis pas du tout d'accord avec toi parce que si on suit cette idée l'effet au cimetière de Navigation des Magiciens ne serait pas un effet rapide, hors c'est le cas.


Si Kadoc il surveille bien, il aura des p’tits cubes de fromage.

Ryokai
Modérateur
Messages : 5330


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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [16/09/2019] à 11:22

Citation de Kadoc Le [16/09/2019] à 10:34

Je suis pas du tout d'accord avec toi parce que si on suit cette idée l'effet au cimetière de Navigation des Magiciens ne serait pas un effet rapide, hors c'est le cas.


Je me suis peut-être mal fait comprendre ! Je ne dis pas que la nature de la carte ne compte pas du tout mais que le fait qu'une carte soit de vitesse N n'induit pas nécessairement que tous ses effets le sont aussi.

Dans le cas de Navigation des Magiciens, puisque c'est un Piège (normal, continu, contre : peu importe), son effet au Cimetière peut être un effet rapide (quick-like) ou effet déclencheur (trigger-like). Ca semble évident que ce n'est pas un déclencheur donc par élimination, c'est un effet rapide.

Si l'on revient à l'exemple de overquartzer, même raisonnement. On a une carte Magie (là encore, au sens large) donc ses effets autres que celui dont l'activation va de paire avec celle de la carte peuvent être des effets "d'ignition" (ignition-like) ou déclencheurs (trigger-like, comme les Pièges). A nouveau, ce n'est pas un effet déclencheur donc il reste l'effet de type ignition.


Kadoc
Membre
Messages : 3613


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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [16/09/2019] à 12:38

Ok on merci 🙂 mais du coup derrière interrogation, pourquoi alors préciser : durant votre main phase, si c'est un speed spell 1?


Si Kadoc il surveille bien, il aura des p’tits cubes de fromage.

ChromDisaster
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Messages : 177


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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [16/09/2019] à 21:32


IGAS-JP075 クロノダイバー・レトログラード Chronodiver Retrograde (TCG-ish: Time Thief Retrograde)

Counter Trap Card

You can only activate a card with this card’s name once per turn.

(1) When a Spell/Trap is activated while you control a “Time Thief” Xyz Monster: Negate that activation, and if you do, attach that card as Xyz material to a “TIme Thief” Xyz Monster you control.


Tu est,a été et sera toujours là.
Tu n’est, n’a été et ne sera jamais là.

P.S. : (ce ne sont pas des faute d’orthographe Tu est le créateur du monde)

Fader08
Membre
Messages : 546


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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [16/09/2019] à 23:48

Dommage que ça n'annule pas les effets de monstres, sinon la carte est tutorisable donc elle sera surement jouer en un exemplaire.


Du coup avec ces deux nouvelles cartes Time Thief on peut espérer un support complet dans ce set, j'espère au moins deux nouveaux monstres.


ChromDisaster
Membre
Messages : 177


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[OCG] IGNITION ASSAULT posté le [17/09/2019] à 17:48

La fin des monstres @Ignister




IGAS-JP001 Pikari @Ignister

Level 4 LIGHT Cyberse Effect Monster

ATK 1200

DEF 600

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) If this card is Normal or Special Summoned: You can add 1 “A.I.” Spell/Trap from your Deck to your hand.

(2) You can target 1 “@Ignister” monster you control that has a Level; its Level becomes 4 until the end of this turn.


IGAS-JP002 Bururu @Ignister

Level 3 WIND Cyberse Tuner Effect Monster

ATK 600

DEF 1000

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) If this card is Normal or Special Summoned: You can send 1 “@Ignister” monster from your Deck to your GY.

(2) If this card is sent to the GY as material for the Synchro Summon of a Cyberse monster: You can target 1 monster in your GY that was used as material for that Synchro Summon, except “Bururu @Ignister”; Special Summon it.


IGAS-JP003 Doyon @Ignister

Level 4 DARK Cyberse Effect Monster

ATK 400

DEF 1600

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) If this card is Normal or Special Summoned: You can target 1 “@Ignister” monster in your GY; add it to your hand.

(2) If this card is sent to the GY as material for the Link Summon of a Cyberse monster: You can target 1 “A.I.” Spell/Trap in your GY; add it to your hand.



IGAS-JP004 Achichi @Ignister

Level 2 FIRE Cyberse Effect Monster

ATK 800

DEF 800

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) If this card is Normal or Special Summoned: You can add 1 Level 4 or lower “@Ignister” monster from your Deck to your hand, except “Achichi @Ignister”.

(2) If a battle involves a Cyberse monster you control, at the start of the Damage Step: You can banish this card from your GY; destroy your battling monster.



IGAS-JP005 Doshin @Ignister

Level 1 EARTH Cyberse Effect Monster

ATK 100

DEF 800

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) If you control an “@Ignister” monster: You can Special Summon this card from your hand.

(2) You can target 1 Cyberse Link Monster in your GY; return it to the Extra Deck, and if you do, add 1 “A.I. Love Fusion” from your Deck to your hand.



IGAS-JP006 Hiyari @Ignister

Level 1 WATER Cyberse Effect Monster

ATK 300

DEF 400

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) If you control an “@Ignister” monster: You can Special Summon this card from your hand.

(2) You can Tribute 1 other Cyberse monster; add 1 Level 5 or higher “@Ignister” monster from your Deck to your hand, and if you do, this card’s Level becomes 4 (until the end of this turn), then, if you Tributed a Link Monster to activate this effect, you can add 1 “A.I.’s Ritual” from your Deck to your hand.



IGAS-JP034 Water Leviathan @Ignister

Level 7 WATER Cyberse Ritual Effect Monster

ATK 2300

DEF 2000

You can Ritual Summon this card with “A.I.’s Ritual”. You can only use this card name’s (2) effect once per turn.

(1) If this card is Ritual Summoned: You can return all monsters your opponent controls with 2300 or less ATK to the hand.

(2) You can target 1 face-up monster your opponent controls; return from your GY to the Extra Deck as many Link Monsters as possible, and if you do, the targeted monster’s ATK becomes 0.

(3) Once per battle, if this card battles an opponent’s monster, during damage calculation: You can halve that opponent’s monster’s ATK during this damage calculation only.



IGAS-JP041 Earth Golem @Ignister

Level 7 EARTH Cyberse Fusion Effect Monster

ATK 2300

DEF 2000

Materials: 1 Cyberse monster + 1 Link Monster

You can only use this card name’s (3) effect once per turn.

(1) After this card is Fusion Summoned, you take no damage for the rest of the turn.

(2) If this card attacks a monster Special Summoned from the Extra Deck, this card gains ATK equal to its original ATK during the Damage Step only.

(3) When this card is destroyed by battle: You can target 1 Cyberse monster in your GY, except “Earth Golem @Ignister”; Special Summon it.



IGAS-JP042 Wind Pegasus @Ignister

Level 7 WIND Cyberse Synchro Effect Monster

ATK 2300

DEF 1500

Materials: 1 Tuner + 1+ non-Tuner monsters

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) During your Main Phase: You can destroy Spells and/or Traps your opponent controls, up to the number of “@Ignister” monsters you control.

(2) If another card you control is destroyed by battle or an opponent’s card effect while this card is on your field or in your GY: You can banish this card, then target 1 card your opponent controls; shuffle it into the Deck.



IGAS-JP050 Ignister A.I.Land

Field Spell Card

You can only use this card name’s (2) effect once per turn.

(1) If you control no monsters in your Main Monster Zones: You can activate this effect; for the rest of the turn, you cannot Special Summon monsters, except Cyberse monsters (even if this card leaves the field), also Special Summon 1 Level 4 or lower “@Ignister” monster from your hand, and if you do, you cannot Special Summon monsters with its original Attribute by the effect of “Ignister A.I.Land” for the rest of the turn (even if this card leaves the field).

(2) If this card is in your GY: You can banish 1 “@Ignister” monster from your GY; Set this card to your field.



IGAS-JP052 A.I.dling Born (KCM: A.I.dle Reborn)

Spell Quick-Play

You can only use this card name’s (1) and (2) effects once per turn each.

(1) Target 1 “@Ignister” monster in your GY; Special Summon it, also for the rest of this turn after this card resolves, you cannot Special Summon monsters, except Cyberse monsters.

(2) When an attack is declared involving 2 monsters: You can banish this card from your GY and 1 card from your hand, then target 1 “A.I.” Spell/Trap in your possession that is banished or in the GY, except “A.I.dle Reborn”; add it to your hand.



IGAS-JP053 A.I. Love Yuugou (A.I. Love Fusion)

Normal Spell Card

You can only activate 1 card with this card’s name per turn.

(1) Fusion Summon 1 Cyberse Fusion Monster from your Extra Deck, using monsters from your hand or field as Fusion Material. If you use an “@Ignister” monster in your possession as Fusion Material, you can also use up to 1 Link Monster your opponent controls as Fusion Material.



IGAS-JP054 Ai no Gishiki (A.I.’s Ritual)

Ritual Spell Card

This card is used to Ritual Summon any Cyberse Ritual Monster.

(1) Choose 1 Cyberse Ritual Monster in your hand, and if you do, Tribute other “@Ignister” monsters from your hand and/or field whose total Levels equal or exceed the chosen monster’s Level, and after that, Ritual Summon the chosen monster. If you control an “@Ignister” monster at activation, you can also use “@Ignister” monsters in your GY, by banishing them.


Bon, c'est comme le black templar d'avant


Tu est,a été et sera toujours là.
Tu n’est, n’a été et ne sera jamais là.

P.S. : (ce ne sont pas des faute d’orthographe Tu est le créateur du monde)

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