c'est que le premier monstre possède ces caractéristiques
(Heraldic Beast Gryphon)
Level 4 WIND Winged Beast Effect Monster
ATK 1600 DEF 1000
You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.
(1) You can send 1 “Heraldic Beast” monster from your Deck to the GY, except “Heraldic Beast Gryphon”; Special Summon this card from your hand, also you cannot Special Summon from the Extra Deck for the rest of this turn, except by Xyz Summon using only monsters with “Heraldic Beast” and/or “Number” in their original names as material.
(2) This card can be treated as 2 materials for the Xyz Summon of a “Number” Xyz Monster that requires 3 or more materials.
Donc compte tenu de l'effet de Leo c'est un peu comme si ce monstre disait "ajoutez n'importe quel monstres bête héraldique; invoquez cette carte spécialement depuis votre main".
De plus, le fait que cette carte permette d'invoquer plus facilement un monstre matériel demandant 3 matériels ou +, ça change tout car désormais art héraldique pourra invoquer numéro 69.
le deuxième monstre dont les statistiques sont les suivants
(Heraldic Beast Stat Whale)
Level 4 WATER Fish Effect Monster
ATK 900 DEF 1900
You can only use the 1st and 2nd effect of this card’s name each once per turn.
(1) If this card is Normal or Special Summoned: You can discard 1 card; add 2 “Heraldry” Spells/Traps from your Deck to your hand.
(2) You can banish this card from your GY, then target 2 “Heraldic Beast” monsters with the same name in your GY; Special Summon them in Defense Position, also you cannot Special Summon from the Extra Deck for the rest of this turn, except by Xyz Summon using only monsters with “Heraldic Beast” and/or “Number” in their original names as material.
Est très utile car il peut ajouter deux art héraldiques (qui invoque deux monstres du cimetière pour faire une invocation xyz immédiatement après) ou si manque de monstre art héraldique et le terrain qui défausse pour ajouter arts héraldique. Et oui: les arts héraldique ne sont pas du HOPT donc en gros cette carte a + ou – pour effet "défaussez une carte, invoquer deux monstres par xyz et donnez leur chacun deux matériel".
Et de plus ce qui est dingue avec ce deuxième monstre, c'est qu'il peut s'auto bannir du cimetière pour invoquer deux monstres. Donc ce monstres est à lui seul capable d'invoquer six monstres qui serviront de matériel xyz.
le troisème monstre est une évolution pour numéro 69
Number 69: Heraldry Crest – Shatter Stream)
Rank 4 LIGHT Psychic Xyz Effect Monster
ATK 2800 DEF 1600
4 Level 4 monsters
You can also Xyz Summon this card by using 1 monster you control whose original name is “Number 69: Heraldry Crest” as material. (Transfer its materials to this card.) You can only use the effect of this card’s name once per turn.
(1) When a monster effect is activated on your opponent’s field, or an opponent’s monster declares an attack (Quick Effect): You can Special Summon 1 “Number 69: Heraldry Crest – Dark Matter Demolition” from your Extra Deck, by using this card you control as material, then destroy that opponent’s monster. (This is treated as an Xyz Summon. Transfer its materials to the Summoned monster.)
Plutôt pas mal car ça permet de faire une invocation xyz durant le tour de l'adversaire tout en détruisant un monstre donc ça permet potentiellement d'empêcher un effet qui le cible et/ou de se débarasser d'un monstre.
Ensuite voici la deuxième évolution de numéro 69 qu'invoque la première
Number 69: Heraldry Crest – Dark Matter Demolition)
Rank 4 LIGHT Psychic Xyz Effect Monster
ATK 3100 DEF 1900
5 Level 4 monsters
(1) Cannot be destroyed by battle or card effects.
(2) Once per turn (Quick Effect): You can detach 1 material from this card, then target 1 face-up monster your opponent controls; its name is treated as “Unknown”.
(3) When a monster effect activated by your opponent resolves, if that monster’s name is “Unknown”, negate that activated effect.
Déjà je trouve ça incroyable que ça soit l'identité des monstres qui soit dérobée car beaucoup de cartes ne peuvent être activées ou invoquées que si on contrôle un monstre de l'archétype donc ça peut potentiellement empêcher d'invoquer après en utilsiant le monstre le tout en annulant l'effet.
enfin dernière carte dévoilée: une magie jeu rapide
ALIN-JP056 Medallion Flash (Heraldry Flash)
Quick-Play Spell
You can only use the 2nd effect of this card’s name once per turn.
(1) Target any number of face-up monsters your opponent controls; their names are treated as “Unknown”.
(2) During your End Phase, if this card is in your GY and you control a Psychic Xyz Monster: You can Set this card, but banish it when it leaves the field.
qui dérobe là aussi les noms des monstres (et en plus même pas de conditions d'activations donc ça peut être placé partout).
L'autre avantage aussi c'est que si combiné avec numéro 8, alors comme les monstres deviennent tous "unknown" ils partegent le même nom et peuvent donc être tous anéantis sauf 1.